HTML

Benzinló

Vannak az embernek őrült dolgai. Valahol a motorozás is ilyen. Praktikus, kellemes, élvezetes, de kényelmetlen, veszélyes és időjárásfüggő: őrült. Engem csupán néhány éve csapott meg a motorozás szele, és azóta már egy Suzui Vstrom-om van. Elindultam a lejtőn...

RSS: iratkozz fel!

Közösségezz!!

Netvibes

Add to Netvibes

Utolsó kommentek

IT megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Próbadolog ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Moped adó: robogunk a konvergenciáért

2008.04.27. 23:48 RicsiDL

Rendszámot a robogókra is! Kiáltott valamelyik "szakértő", amikor a dugó közepén ácsorgott a szolgálati Audija, és elhúzott mellette a sorok között egy köcsög robogós.
"Mert hogy képzelik ezek a szemetek, hogy megszegik az összes kresz szabályt, én meg itt döglök a forgalomba minden reggel! Na majd most..."
És lőn: moped adó.
Persze vannak ennek a rendelkezésnek is jó oldalai, hiszen nem baj az, ha azonosítható egy jármű. Például ha balesetet okoz, vagy szenved valaki, jó, ha tudni lehet, hogy ki a másik résztvevő.
De összességében úgy tűnik megint arról szól a dolog, hogy egészítsük ki a költségvetést olyan helyekről, ahol eddig még semmi nem volt.
Ilyenkor jönnek az olyan "értelmes" ötletek, mint az internet adó, a nyakkendő adó, no meg ez az okos robogó adó.
Persze kiesett egy csomó pénz a büdzséből, amikor - hogy-hogy nem- az ország leszavazta a csodareformokat, ezt pótolni kell.

Csak közben megint elfeledkeznek a tisztelt urak a sötétitett-audis magányukból: a robogózás/motorozás sokaknak megélhetést vagy éppen egyetlen értelmes közlekedési eszközt jelent.

De nem baj, az olcsó (tippek szerint 400.000!) rendszám nélküli robogóra toljuk ki az adót rendszám formájába, had forduljanak el ettől a közlekedési eszköztől is jónéhányan, és járjanak ők is autóval vagy éppen járatriktkított BKV-vel.

Ahelyett, hogy támogatnák azt, hogy valaki ne egy autóba üljön egyedül dugóba ácsorogva, helyet foglalva, benzint pocsékolva feleslegesen.
Ahelyett, hogy minél többen járnának robogóval, motorral, és ezzel a többi közlekedőt is segítenék most ezt is elvesszük tőlük.
Igen, kedves képviselő, szakértő úr; az a robogó, amelyik lehagy minket a sorok között evickélve (sokszor az életét kockáztatva), akár állhatna előttünk is dugóban egy másik autóban, szintén egyedül ücsörögve.
Akkor aztán még nagyobb lenne a dugó, még többet állhatnának az autók, még több üzemanyagot égetnénk el feleslegesen... nem ragozom tovább.

Pár gondolat az index-en közölt cikkből:
A becslések szerint 400 ezer 50 köbcentiméter alatti motor van Magyarországon. Ezekre egyenként 15-20 ezer forint lesz a rendszám.
Nagyon sok robogó 100.000 Ft környékén van. Sokan ilyen olcsó eszközökkel kezdik, mert kevés költsége van. Ha erre még rájön az a 15-20 ezer forint... lehet, hogy sokan maradnak az autónál?
A szaktárca szerint könnyebben megtalálhatják az ellopott robogókat,
Igen. Egy motornál valóban a rendszám az ami megkönnyíti a felderítést.
Amikor egy motort ellopnak (pl. rendszámos robogót), a rendőr csak néz egyet lesajnálóan, meghúzza a vállát, kitölti a papírokat kötelességből, és ezzel vége van bármilyen nyomozásnak.
Az érv nyilván jól hangzik, főleg azok számára, akik annyit tudnak az egészről, hogy a motorozás luxus, a robogósok veszélyesek, és különben is dögöljön meg a szomszéd lova is. Számukra ez a mondat azt jelenti, hogy milyen okos a törvényalkotó, hogy gondol szegényekre, akiknek lopják a motorjaikat...

Kedves szakértők képviselő urak, kormánytagok!
További jó ácsorgást a sötétített Audiban, további hasonló okos adókat kérünk, minden bizonnyal a róluk szóló hírverés no meg az a bizonyos "társadalmi vita" jól elvonja a figyelmet az aktuális kormányválságról, az ország gazdasági gondjairól.
Kedves döntéshozók, igen ezeket nevezzük mi felelős döntésnek, köszönjük szépen!

13 komment

Alternatív címlapra!Tetszett? Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: rendszám robogó adó moped

A bejegyzés trackback címe:

https://benzinlo.blog.hu/api/trackback/id/tr34444723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros László 2008.04.28. 11:52:57

csak aztkérdezem,hogy a kerékpárokra mikortol lesz rendszám? mert azok is tudnak 45-tel menni,és tudnak szlalomozni is az autokközött.

RicsiDL 2008.04.28. 11:57:29

Mészáros László: telejsen jogos.
De ilyen alapon lehetne, sőt kellene rendsám akár a gyalogosokra is, meg a babakocsikra is, a görkorocsoályokról meg a gördeszkásokról nem is beszélve. Mennyi kerekük van már azoknak, nem? :-)

9mmPara 2008.04.28. 18:19:34

Úgy látszik, a kocsikba és biciklisekre kötelezővé tett kukásmellény-üzletet elvitték a kínaiak a haverok elől. Muszáj olyan bulit kitalálni, aminek a beszállítóját ki lehet jelölni.

9mmPara 2008.04.28. 18:27:30

Ja, kerékpárokra anno volt rendszámszerű izé téve -- elvileg kötelezően. Az első villára kellett feltenni egy kis fémtáblát, rajta a tulaj nevével, meg nem tudom, mivel (talán lakcím és vázszám?).

wödör 2008.04.28. 19:56:36

engem különösebben nem izgat, benzines motor van benne, lehet rajta rendszám. nem hinném, hogy vkit vissztart az a 20000 Ft, hogy na akkor azért nem fogok robogót venni... aki robogót vesz az nem azért vesz robogót, mert olcsóbb mint a kocsi... ilyet se hallottam, hogy 20000 ft miatt vki áttér a mociról kocsira pff... hát akkor tegye...

RicsiDL 2008.04.28. 20:48:20

wödör:
egyrészt az elvről van szó, másrészt meg van olyan ismerősöm, aki például egy elég régi autót vett kb 150 ezer forintért, aztán persze át már nem íratta, mert az 40.000 forintba került volna.
De ezt csak azért tudta megtenni mert ismerős volt az "előző" tulajdonos, így volt bizalom.
Ha nem tudta volna így megldani, akkor nem lenne autója.

9mmPara 2008.04.29. 12:28:38

wödör!
Nem csak a félmiiliós, zsír új nagytestű robogó létezik ám az smkp kategóriában. Öreg, de használható Babetták, régi japán, tízcollos kerekű robik önmagukban nem kerülnek többe, mint 15-20 ezer Ft.
Másrészt én is a háttérben meghúzódó és elhazudott alapelvvel nem értek egyet. A rendőrség épp úgy nem fogja a rendszámostul ellopott smkp-t megkeresni, mint most a csupaszt. Viszont a rendszámosítással újabb sarcoló fogást sikerül találni az állampolgáron, ami igenis ellene van kis kétkerekűek terjedésének.
De a magam részéről hajlandó vagyok egy esélyt adni az államnak, hogy bizonyítson: az első rendszámtábla legyen ingyen. A nagy magyar közösség (minden adófizető) közös pénzéből rendszámosítsuk a kismotorokat!

sancho 2008.04.29. 19:20:28

Hi!

És ne felejtsük azt a rengeteg motort, akik most (szabálytalanul) kismotorként járnak ugyan, de 50ccm-nél nagyobbak.
Szerintem vannak annyian, mint az "igazi" mopedek.
Na ez lesz ám az igazi sarc, őket beregadóztatni, "kifehéríteni".
Persze gyanítom a többség inkább hagyja majd a fenébe, hisz regadó, teljesítményadó, plusz motorjogsi, hisz segédmotorként elég volt a B.
Régi vesszőparipám, h ki kéne terjeszteni eu konform módon nálunk is a B-t 125ccm-ig, ez most remek alkalom lenne, vagy tényleg sokan ülnek vissza kocsiba.

9mmPara 2008.04.29. 22:13:33

A hamis 50-esek (tényleges 70-100-125 ccm) kiszűréséhez nem rendszámtábla, hanem köbölést is tartalmazó műszaki vizsga kell. Nem akarok tippet adni, de ehhez elegendő volna annyi, hogy az smkp-k kgfb-jének megkötését (de szép magyar kifejezés) műszaki vizsgás adatlappal kelljen igazolni.
Egyébként tudom, hogy az olaszok is most nyűglődnek a kismotorok (régebben is meglévő) rendszámtáblájának cseréjével, van is róla egy cikkem, csak lusta voltam idáig lefordítani. De, ha ez a topik él még pár napig, lehet, rászánom magam, hátha van benne valami tanulság számunkra is.

RicsiDL 2008.04.30. 08:58:46

9mmPara: Ha lefordítod, kirakom cikkbe, legyen ez egy önálló téma.
Azt gondolom érdemes megnézni a külföldi témákat, mert ez egy érdekes dolog.
Legalább mi tájékozódjunk mások példáiból, ha a törvényhozóink - valószínűleg - nem teszik meg. :-)

9mmPara 2008.04.30. 09:26:39

Ehh, kellett nekem ígérgetni :) Már csak az a reményem, hogy elveszett a cikk :)
Igyekszem vele, bár ebben a jó időben inkább motorozni kéne, mint olvasni róla.

RicsiDL 2008.04.30. 09:29:21

9mmPara: nem kötelező, megértem én, ha elveszik egy cikk az ilyen szép időben! ;-)
Széles utat és jó időt hétvégére Neked is!
Mi is megyünk túrázni ha az idő istenei úgy akarják...

Vity 2008.05.15. 18:43:58

Pontosan az is a legnagyobb baj, hogy a B kategoriával vezethető mopedek mérete ugye 50ccm. A gyakorlat mégis azt mutatja, hogy a mai robik nagyrésze már nagyobb motorral van szerelve. Valóban EU példára itt is meg kellene emelni ezzel a lépéssel párhuzamban a Bvel vezethető legyen az autómata váltójú max 125ccm-es motor (robogó). Mindenhonnan a környezetvédelem folyik, a motoros nem áll dugóban, nem cigizik közbe, nem dobál ki az ablakon szemetet, töredékével károsítja a levegőt egy autóhoz képest stb. Én évi 10.000 km-et teszek meg vele, jobb lesz a környezetemnek, ha ezt majd autóval teszem meg???még 1ember 1autó a dugóban. Ezzel a lépéssel tutira azt érik el, hogy rengeteg robogós akinek esetleg nem 50ccm-es a rendszám nélküli motorja az nem fogja használni, mert ugye valószínű, hogy sm. rendszámot nem fog tudni intézni rá, és biztos, hogy rendes rendszámot még, ha tudna is intézni nem fog a borzasztó magas költségek miatt. (regadó, törkönyv, forgalmi, telj.adó, A jogsi) De kanyarodjunk el vajon jártak ezek ott "fent" már vidéken látva a csoró nyugdíjas(amit állítólag folyamatosan emelnek mégis próbálna "ő" megélni belőle) bácsit kismotorral, gondolják lesz azon valaha rendszám? Miért mindig a szegényekeről akarnak még egy bőrt lenyúzni. Találjanak ki valami adót amit csak a kibaszott gazdagoknak(jelzem rengeteg van belőle, több mint gondolnánk) kell végre fizetni. A sokból ha kicsit elveszünk még mindik rengeteg marad, a semmiből már nehéz mit adni. De még sorolhatnám! Mondjuk én is azok közé tartozom akik rendszám nélkül használják a 125ccm-es robogót, ugyan kinek ártok vele, ugyanolyan mint egy másik 50ccm-es robi csak 40nél kicsit többet tud menni. Ennyi erővel a 3000ccm fölötti autókra is külön jogsi meg rendszám kellene, akinek akkora kocsival jár ugyse számít pár ezer. Gratuálok és még ezeket állítólag mi választottuk meg, minket képviselnek! Remek ötletek, környezetbarát gondolkodás, SAVE THE WORLD. Inkább azon kéne fáradozni, hogy minnél több kismotoros, kerékpáros legyen, olyan városban élni, ahol nem kell parázni, ha a parkolóban hagyom a bringát vagy kismotort, hogy ellopják. Külföldön miért van az, hogy orbitális láncok meg lakatok nélkül otthagyhatok bármit az utcán mikor visszamegyek még ott lesz? És az a hozzászóló aki arra utalt, hogy majd 2010ben eltörlik az kicsit sok "narancsot" evett
süti beállítások módosítása