HTML

Benzinló

Vannak az embernek őrült dolgai. Valahol a motorozás is ilyen. Praktikus, kellemes, élvezetes, de kényelmetlen, veszélyes és időjárásfüggő: őrült. Engem csupán néhány éve csapott meg a motorozás szele, és azóta már egy Suzui Vstrom-om van. Elindultam a lejtőn...

RSS: iratkozz fel!

Közösségezz!!

Netvibes

Add to Netvibes

Utolsó kommentek

IT megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Próbadolog ajánló

Nincs megjeleníthető elem

A láthatatlan motoros is segíthet

2008.05.03. 10:04 RicsiDL

Közlekedj úgy, mintha láthatatlan lennél!
Ez a motoros oktatás egyik megközelítése: vezess úgy, mintha az autósok nem látnának, nem vesznek észre, ezért készülj fel mindenre!

És tényleg, az autósok tényleg nem látják a motorosokat.
És most nem arra gondolok, hogy holttérben nem vesznek észre, vagy nem néznek oldalra sávváltáskor, elütnek a záróvonalon keresztül, stb.

Az autósok akkor sem vesznek észre a motorosokat, ha segíteni akarnak.
Mintha egy külön láthatatlan kaszt jönne velük szembe.

Ezt - az egyébként nem túl újkeletű - felismerést tegnap motorozás közben tettem.
Láttunk egy traffipaxot egy 40-es táblánál, és (különös tekintettel az objektív felelősségre) gondoltam értesítem a közlekedőtársakat.
Éppen ezért minden szembejövőnek válogatás jeleztem az egyezményes jelekkel (refi villogtatás, újkörzés, stb.), hogy van az úton valami odanemillő.

Amikor autóban ülve teszem ezt, minden második-harmadik szembejövő autósnak feltűnik, hogy  valamit akarok, és köszönik az infót, majd - gondolom - megteszik a szükséges intézkedéseket (általában lassítanak).

De ma?
Nem, hogy nem köszöntek, még fel sem néztek, hogy vajon mit akar ez a köcsög motoros.
Pedig nem mentem se túl gyorsan (Traffipax után? Hülye vagyok én?) ráadásul kicsi sem voltam: a DL nem egy gyerektricikli, igen csak kilátszik a kocsik közül, főleg, ha ketten ülünk rajta.
Ennek ellenére semmi: a szembejövő autósok közül egyetlen egy sem jelzett, mintha tényleg láthatatlanok lennénk. :-)
Olyan 20-30 kocsiig jeleztem, aztán meguntam, bocs.
Mintha teljesen láthatatlanok lennénk, ránk sem néztek a kedves autós közlekedőtársak...
 
Kedves közlekedőtársak, figyeljünk oda egymásra!
Figyeljünk oda egymásra, mert senki nem lesz boldog, ha kárt okoz a másiknak, és bármikor előfordulhat, hogy a szembejövő segíteni tud nekünk.
Attól függetlenül segíthet a szembejövő, hogy autóban ül, motoron, vagy biciklin. Figyeljünk inkább oda mindenkire.

Ez volt a mai tanulság. :-)

2 komment

Alternatív címlapra!Tetszett? Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: motor segítség közlekedés traffipax

A bejegyzés trackback címe:

https://benzinlo.blog.hu/api/trackback/id/tr60451731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyomek 2008.05.09. 13:20:56

Biztos, hogy villogott a lámpád is? Biztos, hogy jól látható, amikor villogsz?

RicsiDL 2008.05.14. 19:55:44

Nem csak villogtam, de integettem is.
Érdekes módon ez egy másik motorosnak elég: egyértelmű, mikor köszönök, és mikor figyelmeztetek. :-)
süti beállítások módosítása