HTML

Benzinló

Vannak az embernek őrült dolgai. Valahol a motorozás is ilyen. Praktikus, kellemes, élvezetes, de kényelmetlen, veszélyes és időjárásfüggő: őrült. Engem csupán néhány éve csapott meg a motorozás szele, és azóta már egy Suzui Vstrom-om van. Elindultam a lejtőn...

RSS: iratkozz fel!

Közösségezz!!

Netvibes

Add to Netvibes

Utolsó kommentek

IT megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Próbadolog ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Motor cascó: büntetés ha kötni akarsz

2008.04.28. 15:02 RicsiDL

Motor casco biztosítás: a biztosítók kényszerből horror áron vállalják, van amelyiknek teljesíthetetlenek a feltételei, van amelyik pedig bizonyíték hamisításra bíztat.
Kell ez nekünk? Sajnos nincs más választásunk...

Biztosító összehasonlítás, csillagászati árak és ügyfélkezelési agyrémek a kattintás után!

Viszonylag rövid ideje motorozok, de sajnos már így is sikeresen megszabadítottak  "szakemberek" két motortól is.
Az első egy nem túl jó állapotban levő, gyakorlatilag üzemképtelen robogó volt, ezért az nem fájt annyira, mint a második, a 10 hónapos Aprilia Sportcity, amit a társasházunk alatti teremgarázsból vittek el.
Így a harmadik motoromnál nem volt kérdéses, hogy kell-e cascó.

Tudom sokan rögtön kérdezik, hogy miért kell ezek után valakinek még egy, de vannak olyan dolgok, amire nincsen értelmes magyarázat. :-)

Szóval casco. Beletörődtem, hogy nekem most havi 10.000 Ft körüli összeget kell majd fizetnem, de ahogy elkezdtem utánajárni, jöttek a megdöbbentő információk sorban, először is a hihetetlenül magas önrész, majd még sok-sok apróság, ahogy egyre mélyebbre ástam.

Persze motoros cascót túl sok cég nem kínál Magyarországon így a kutakodás rövid, a lehetőségek pedig erősen korlátozottak.
Az utánajárást persze nem könnyítette meg az sem, hogy a biztosítók weblapjai harmatosan teljesítenek, ha információt akarsz róluk szerezni.

Allianz, OTP Garancia, Generali, Groupama, Uniqa, nagyjából ezek a lehetőségek, lássuk őket sorban!

Az Allianz gazdag szolgáltatást nyújt, de elég magas áron főleg, ha valaki kezdővezető, mert akkor még pótdíjat is kell fizetni (ha három évnél frissebb a nagymotor jogsi). Itt az önrész 30 %, igaz lehet 50.000 Ft-is, de mindig a nagyobb az érvényes, tehát lopás esetén 30 % ha elég drága a géped.
Biztosítanak üvegtörést, és egyéb apróságokat, tehát egész sok szolgáltatás van.

A OTP Garancia önmagában katasztrófa, és nem azért mert csak Mercantilos ügyfeleket biztosítanak.
A gond a hozzáállásban kezdődik: először ugyanis eldöntik, hogy Téged és a motorodat hajlandók-e biztosítani. Ha átmész a szűrőn, akkor pedig horror áron (az Allianzhoz képest kb. 1.5 -szeres ár!) és 50 %-os önrésszel biztosítanak.
Ráadásul csak akkor fizetnek lopás esetén, ha bemutatsz nekik egy letört lakatot, sérült ajtót, levágott láncot.
Mintha a kedves tolvajok olyan figyelmesek lennének, hogy hagynak maguk után ilyen nyomokat.
Fel is vetettem az ügyintézőnek, hogy most ha neadjisten ellopják a gépet, és nem hagynak a tolvajok lecsípett láncot emlékbe, akkor vegyek egyet, fürészljem el, és vigyem be nekik?
Kínjába azt felelte, hogy hát igen, lehet, hogy azt kéne...
Most akkor mivan?
Nem elég, hogy fizetek havonta sokezer forintokat, még vállaljam fel azt is, hogy bizonyítékot hamisítok egy rendőrségi nyomozás kellős közepén? Mert tulajdonképpen ezt mondta az ügyintéző. Köszi Garancia!

A Groupamánál tudunk több biztosítási csomagot választani, ízlésünk és igényeink szerint. Árban változatos, van ami olcsóbb, van ami drágább, mint az Allianz.
A gond itt is egyrészt a magas önrész (30%), másrészt pedig az, hogy ők is furcsán állnak a lopáshoz.
Ők nem kérnek mechanikai bizonyítékot, de csak akkor fizetnek, ha legalább zárt, de inkább őrzött helyről viszik el a motort.
Ha elugrassz boltba, és az utcáról ellopják a gépet, akkor ugrott a biztosítás, szia sok befizetett pénz!
No komment.

Az Uniqa összességében a leginkább átgondoltnak tűnik, nem árulok el nagy titkot, hogy náluk indítottam el a folyamatot, bár nem volt itt sem zökkenőmentes.
Itt a legkedvezőbb a havidíj, az Allianzosnak kb 70-80%-a.
Az önrészben is ez a legkedvezőbb, itt 20 %-kal már megelégszenek a kedvesek.
Van téli szüneteltetési lehetőség, amivel 60%-kal lehet csökkenteni a szezonon kívüli díjat, van választható motohelp, szóval jónak tűnik a dolog.
Nem kérnek tört zárat, elvileg fizetnek, mint a katonatiszt, bár őszintén szólva ezt nem szeretném kipróbálni.

A feketeleves itt akkor jött, amikor kitöltöttük a biztosítási papírokat, és kiderült, hogy kell indításgátló a motorba. Mintha motort úgy lopnának, hogy elindítják...
Persze kiderült, hogy gyári indításgátló nincs, mire a biztosítási ügynök óvatosan felajánlja, hogy azért beikszelhetem saját felelőségre, aztán lesz valami.
Köszi, ha meg véletlenül ellopják a gépet, megint futhatok a pénzem után, mert ugye hazudtam a papíroknál...

Mindegy, úgyis gondoltam riasztóra, amelyikben van indításgátló is, mehet a dolog.
Viszont - mivel új náluk a motor casco termék - nem ismerik a biztonsági berendezéseket, csak a mabisz listáját, amiben nincs semmi motoros cucc, amit én kinéztem, az pláne nincs.
Így egyedileg engedélyeztetni kell leírás alapján a készüléket.
Ezen is túl lettünk, engedélyezték azt amit kinéztem, ez egyébként a Sentinel 1100 nevű cucc, amit a riasztos.hu weboldalon találtam.

Miután átvettem a motort, azonnal irány a riasztós, cucc rögtön beszerel, és a 20 km-es motor már védve is van.
Innen persze rögtön biztosító, odaadom a papírt, ami persze nem jó, mert bár az eszköz ugyanaz, tulajdonságai megegyeznek, más neve van, mint az engedélyezettnek. Ugyanaz a gyártó, ugyanazon a néven van forgalomba hozva, de a használati utasításon nincs rajta a bűvös Sentinel szó. Másik papírért vissza a riasztóshoz, azon már rajta van, vissza az Uniqa irodájába.
Most itt tart az ügy, Uniqáék most tudják elindítani a folyamatot, amíg a központban nem mondanak áment, a lopás biztosítás még nem él, csak a törés. Ja ez meg még legalább egy hét, miközben a teljes casco díjat befizettem már lassan három hete.

Most mit mondjak? Macerás az ügy!

De remélem lassan túl leszek ezen az ügyintézésen, és felhőtlenül élvezhetem a motorozást.
De amit a legjobban remélek, hogy nem kell igénybe vennem a lopásbiztosítást, és  nagyon remélem, hogy tök feleslegesen fogom fizetni a díjakat.

Összességében egyébként felháborító a dolog.
Az a helyzet, látszik, hogy a biztosítók egyenlőre még kényszerből kötik a motoros cascót. Főleg a lopáscascót.
Nem akarják igazán, mert kockázatos, hiszen tény, motort jóval könnyebb lopni, mint autót.
Nem akarják, de van rá piaci igény, így azért kínálják őket, de olyan feltételeket diktálnak, hogy az ügyfél haja égnek áll.
Az ügyfél pedig örülhet, hogy fizetheti nekik a havi 10000 + forintokat, és egyáltalán nem érezheti magát biztonságban, mert ha véletlenül még is ellopják a motort, akkor félő, hogy lesz olyan kiskapu, amivel jól kibújnak, mi meg pofára esünk.

Van más választás? Nem tudok róla sajnos.

31 komment

Alternatív címlapra!Tetszett? Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: motor biztosítás cascó

A bejegyzés trackback címe:

https://benzinlo.blog.hu/api/trackback/id/tr18431376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli 2008.04.28. 17:35:24

Én a 10 éves automra havi 13 ezer CASCO-t fizetek. Ha ellopják, kb 600ezret kapok a biztosítótól. - Egy új nagymotor többet ér, mint egy 5-10 éves személygk, könnyebb ellopni, a motorosok stat. átlagban gyorsan és szabálytalanul vezetnek, miért lenne olcsó a biztosítás? A 10000 Fttal olcsón megúsztad.

kanyarvadasz 2008.04.28. 17:35:36

Hasonló felismerés után megnéztem, hogy Németországban hogy nézne ki ugyanez, miután félig viccből megkérdeztem egy motor árát egy német kereskedésben (*). Allianz (~170e/év)-es díjával szemben itt kötelezővel együtt (!) 200e. De ha - egyébként legálisan - az ottani barátom nevén van a biztosítás, akinek már pár hónapig (!) volt motorja, rögtön csak 80000 Ft/év körül jött ki 500 EUR-os önrésszel, és ebben a kötelező is benne van. És ugye itt rendesen csökken is a díj évről évre. Ráadásul a teljes casco bónuszbesorolása a köteleződét örökli (!), ha nem volt korábban cascod.

* A német kereskedő ui. az otthoni árhoz képest 250e-el kisebb számot mondott a motorra. Most próbálom megtalálni a módját annak, hogy cégalapítás és német cím nélkül német rendszámmal motorozhassak... Ha valaki tudja, írja meg :-)

Cruiser 2008.04.28. 17:35:56

:-) egy percig se gondold, hogy fizetnek majd, ha (reméljük nem amikor) ellopják a vasat....

kinot 2008.04.28. 17:48:06

tékozló homárra való történet...
kanyarvadasz: szólj, ha megvan a megoldás :) köszi :)

RicsiDL 2008.04.28. 17:49:44

Zoli:
egy 2-3 éves, pár száz ezer forinttal drágább autó biztosítása kerül kb ugyanennyibe, mint emit modt fizetek.
Ehhez képest nem rossz, viszont a feltételek, önrész stb, ég és föld.

Ha Te ennyit fizetsz akkor valószínűleg érdems körülnézni másik biztosítónál.

RicsiDL 2008.04.28. 17:51:23

Cruise: inkább ne lopják el, nem vagyok kíváncsi rám, hogy kifizetik-e. :-)

BPMotoros 2008.04.28. 18:00:04

Budapesti motorosként az Allianz (B3-ra) havi 26K-t kért volna. Ebből jó sok riasztót, láncot, sőt hozzá még egy kutyát is lehet venni...

RicsiDL 2008.04.28. 18:07:03

BPMotoros: nekem is van riasztó, meg lánc, meg minden, de sajnos az max elriaszt, valamennyire visszatart, de nem véd meg.
Ezért kötöttem biztosítást, felkészülve a legrosszabbra.

kanyarvadasz 2008.04.28. 18:24:05

Azért lássuk be, nem csak a lopástól kell félni. Tegnap a mobile.de-n Yamaha FJR-re keresve az első találat egy fiatal 1300 EUR-os motor volt, kicsit hiányzik az eleje szegénynek. Egy kis hülyeséggel kb. 15 %-ára csökkentette a motor értékét.

Zoli: Te - gondolom - adott esetben nem 300000 Ft +30% önrészt fizetnél az autódra, mint az egyszeri motoros ugyanezen pénzért. Én pl. a díj- és önrész-tételek tükrében az előző motoromra nem kötöttem cascot, hanem kockázatközösségre léptem magammal, mondván, ha 2 évig nem töröm totálkárosra, akkor már a pénzemnél vagyok. Amúgy Te nem gondolkodtál még rajta, hogy casco helyett inkább vezető kínai részvényekbe fektesd a pénzedet az Allianznál? :-)

Tom 2008.04.28. 18:54:21

Van olcsóbb megoldás, nekem a bank már többször is elfogadta: www.mai*asco.hu/ Online tarifálás, bemutatás, fénykép és ennyi. Káresemény nem volt, de korrektnek tűnt a társaság. Tom

sese 2008.04.28. 18:56:42

Zoli!
Amit írsz az a Magyar betegegség:SI /sárga irigység/ Nem a motor casco-ja drága, hanem a te kocsidé.

Motoros 2008.04.28. 18:59:30

Én ezt megoldottam! Vettem egy garázst jó helyen a motoromnak, egy automata kocsit, ami a motor előtt áll, a váltóját nem tudják buherálni alulról!
Szóval 2 komoly zár a garázsajtón, riasztó a garázsban+ a kocsiban, gyári váltózár, tárcsazár a motoron, ja, meg egy térfigyelő kamera a garázs előtt!
Bolt előtt nem hagyom, és TALÁN nem lopják el!

Modzso 2008.04.28. 19:07:32

Hát még ideális árakat kaptatok, nekem egyik sem mondott havi 30e-nél jobbat... Nesze neked szabadversenyes kapitalizmus...

Herr Stahl 2008.04.28. 19:31:36

Sziasztok!
Nem akarok senkit megsérteni, de mivel biztosítós vagyok elég nagy a rálátásom a motoros kárügyintézésre. A helyzet az, hogy a motorkárok legalább fele (de tényleg!!!) csalási kísérlet. Bizony sokan gyűjtenek gyakori típusokról törött idomokat, hogy azokat bérbe adják kárszemlére. Sokan, akik hülyék és elfikálnak, keresnek egy ismerőst, aki kismotorral kihajtott eléjük és már fizet is a biztosító (így nem kell bónuszt áldozni). Vannak motoros haverjaim, de azért morcos lettem, amikor elkezdték sorolni, melyik motorjukat mennyiért biztosítózták le. Amikor kinéznek egy újat, a régi valahogy a káresemények nagykönyvében leírtak szerint átalakul (merthogy semmi nem vész el ugye). A fent leírtak főleg a nagy sportmotorokra vonatkozik, nem a robogókra, nem is a chopperekre. Csak egy valamit nem értek: a 27 éves Golfomat sem lenne szívem összetörni, milyen ember az, aki simán lezúzza azt a nagy értékű járművet, amit előtte évekig használt, szeretett?

RicsiDL 2008.04.28. 19:51:50

Herr Stahl: kicsit írhatnál bővebben a biztosítókról belsőre.

Mindenesetre furcsa, hogy mindenki abból indul ki, hogy az ügyfél csal.
Még akkor is furcsa, ha minden erről szól: azért fizetsz magassabb adót, mert csalsz, stb.

Tom: a mai cascónak vanlóban nincsenek rossz solgáltatásai, de nem sok jót hallottam órla.
Akit eddig kérdeztem mai casco és motorok összefüggésében, mindenki azt mondta, hogy nem ajánlja.

Ebbena körben már azért nem is foglalkoztam vele.
Egyébként árban rosszabb, mint az uniqa például.

RicsiDL 2008.04.28. 19:53:25

Motors: pont múltkor mesélte valaki, hogy egy garázsban volt bent egy motor, egy autó mögött.
Az autóhoz nem nyúltak, viszont a motort úgy cincálták ki két autó közül, hogy mindkét autót lehetett vinni fényezni.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.28. 20:01:48

Aki közlekedési eszközöket lop/rongál, sz@rjon sünt!
A házunkban szóltak a lakók amikor látták, hogy minden nap bringával járok, hogy jól teszem, hogy felhozom a lakásba, mert valaki kikötötte, és ugyan nem lopták el, de elvágták a féket-leszedték a nyerget-kiszúrták a kereket! Kívánom, hogy élete legnagyobb öröme legyen!
Hasonlóan az autó/motor piszkálókhoz. Remélem a tolvaj kocsiját akkor lopják majd el, amikor édesanyját vinné vele kórházba.

RicsiDL 2008.04.28. 20:04:26

Igen, a tolvajoknak csak azt kívánhatja az ember, hogy költse gyógyszerre azt a pénzt, amit így keres...

Herr Stahl 2008.04.28. 20:12:33

RicsiDL: nem akarom megmondani melyik biztosítónál vagyok, de egyik a felsoroltakból. Mire vagy kíváncsi? Egyébként nem abból indulunk ki, hogy mindenki csal, hanem abból, hogy a nagy értékű károknál taktikából néha kérünk pótszemlét, vagy a "nyomozónk" elkezdi boncolgatni a történet gyenge pontjait, nagyon sokan visszavonják a kárbejelentést. Miért? Mert tudják, hogy sárosak. Van aki köti az ebet a karóhoz, de ha lebukik, nehéz kikönyörögni, hogy csalási kísérletért ne menjen bíróságra az ügy. Ez persze nagyon ritka, általában nem tesznek feljelentést, de elvárják, hogy eltakarodj onnan. Amúgy a kárhányad a motor kötelezőnél és casconál is horribilis. Hidd el, annyi kár van, hogy alig elég az állománydíj. A haszon a motorcascón max 5-8%, de ha nagyobbat akar a biztosító, hát nem fizet, akkor meg nem lesz ügyfél. Ördögi kör. Csak akkor lesz olcsóbb a biztosítás, ha látják fent, hogy javul a statisztika. Ahhoz pedig az ügyfelek moráljának kell megváltoznia, máshogy nem megy, ugyanis a biztosító nem moralizál, az egy gépezet. Remélem ismét nem sértettem meg senkit, de talán tudtam segíteni, hogy az érem másik oldalát is lássátok.

RicsiDL 2008.04.28. 20:18:41

Herr Stahl: köszi, minden infó érdekes és hasznos. Nem vagyok rá igazából, hogy melyik biztosítónál vagy, inkább az általános gyakorlat gondolom nagyjávól hasonló.
Valóban ördögi kör a dolog, de tényleg az a legbosszantóbb, hogy hiába fizetek óriási összeget, hiába vállalok be magas önrészt, stb, még mindig nem teljesa biztonság, hiszen, ki tudja, mikor milyen kiskapu, milyen rejtett szabály az, amivel elbukom az addig befizetett pénzt.

gpaksi 2008.04.28. 20:22:15

Nekem egy középkategóriás, 3 éves, jó állapotú motorom van. Biztosítás szempontjából talán ez a legrosszabb kategóra, mert viszonylag még értékes motor, ám a biztosítók horror áron kötnek rá cascot.
Nekem nem kellene törésre casco, csak lopásra. Használt motorra alig 1-2 biztosító kötne cascot. Az önrészt és a motor árát összevetve kb. 2 év alatt fizetném ki azt biztosítási díjat, amennyit talán a biztosítótól kapnék kár esetén. Ebből a két évből kétszer fél évet áll a motor, hiszen szezonális dolog.

Kérdés: ki a nagyobb rabló?

Érdekelne, hogy a Sentinel hány emeletet visz át vasbetonban? A lakásig felér a jele? Mennyi idő alatt rakták bele? Szépen megoldották?

blue bob 2008.04.28. 20:23:38

legközelebb rendszámos (nagyobb) robogót vegyél, azt kevésbé lopják, kevésbé durva a casco-ja.
1-2 éven belül amúgy is kötelező lesz :o)

Lui_78 2008.04.28. 20:24:25

HAli,

Nekem a Hayabusámhoz 27 ezer volt havonta a casco. Az elsőt be is fizettem, aztán helló...
Széles utat:)

RicsiDL 2008.04.28. 20:31:07

blue bob: egy rendszámos Nagyrobogómat vitték el márciusban. Azon sajnos nem volt biztosítás, mert el akartam adni, meg amúgy is biztonságos környéken lakunk.
Azóta is átkozom a naivitásomat.

RicsiDL 2008.04.28. 20:32:11

gpaksi: a sentinelt kb 2 óra alatt szerelték be, közbesen atomjaira bontva a motort. :-)

Hozzánk 2 emeleten keresztül felér vasbeton födémeken és falon keresztül.

Bakkerman 2008.04.28. 21:06:27

Miért drága a motor casco? Egy - kibaszott nagy rizikó, mint már elhangzott kettő - nem a csóringerek járnak Hayabusával és társaikkal. De nem is ők fognak szarozni a cascon, ha kpra vették. Ha hiteles, akkor meg a bank úgy is kötelezi arra a tisztelt ügyfelet. Szóval jól át kell gondolni mivel szaggat a tisztelt nagyérdemű...

Bakkerman 2008.04.28. 21:08:45

Másik. Cascot szünetelteni télen? És ha akkor nyúlják le?

gpaksi 2008.04.28. 21:27:02

RicsiDL: Köszi a választ. Pont az emeletek miatt gondolkodtam, hogy megéri a boxer felárát. Egy kérdés még maradt, miszerint a mobiltelefonokhoz hasonlóan jelez a pager? Állítható az üzemmódja (néma, rezgés, hangos stb.)? Volt téves riasztás?

Bakkerman: Meglepődsz, de motort is lehet hitelre venni. Egy használt, pár éves motor 1 millió körül megvásárolható. Ehhez nem kell übergazdagnak lenni, hogy valaki egy ilyen motort meg tudjon vásárolni. Télen pedig miért ne lenne érdemes szüneteltetni a cascot? Én pl. télen nem használom, ebből kifolyólag teljesen más helyen tárolom a motoromat. Nyáron kényelmetlen lenne utazgatni érte. A téli lopáskockázatot szívesen vállalja emiatt pár motoros.

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.04.28. 21:32:57

gpaksi:
Van állítható üzemmóda a riasztóban pl néma riasztás.
téves riasztás még nem volt, illetve éles sem tudtommal.

A cascó, amit választottam télen részben szöneteltethető, de nem a lopás része, hanme a törés.
Abból kiindulva, hogy nem közlekedik az ember ezért összetörni nem fogja, de ellopni még ellophatják.

Dani 2008.04.29. 03:10:32

Nekem 3300 Ft havonta az Allianznál 30% önrésszel 1600000 Ft értékre. A törést lehetett volna 100 ezres önrészre is kötni, de úgy már 8-9000 lett volna, úgyhogy maradtam a 300-nál. Egyébként faterom az üzembentartója, mert így sokkal olcsóbb lett az egész. De az autóim közül is a legdrágább 8800 Ft volt, az viszont 100000 és 10%-kal, de egy másfél miliós kocsimnál ugyanígy csak 5400-at fizetek és eddig minden káromat aránylag gyorsan rendezték. Nemrég sikerült egy gt-t összehozni, ott az egyetlen szívás az volt, hogy az önrész mellett levonják arra az évre a casco díját. Nekem februárban volt a törés, így ez 85 ezerbe fájt, de ha ugyanez december végén történik, akkor tök jól járok. Mindent összevetve nincs rossz tapasztalatom.

Zoli · http://okosdolgok.hu 2008.04.29. 09:49:44

Azért a biztosítók is tehetnének valamit az olcsóbb díjak érdekében: pl. a simlis biztosítási csalókat hatékonyan lefülelni, a magánnyomozás költségét rájuk terhelni, így a tisztességes ügyfeleknek igencsak lecsökkenhetne a tarifa...
süti beállítások módosítása