HTML

Benzinló

Vannak az embernek őrült dolgai. Valahol a motorozás is ilyen. Praktikus, kellemes, élvezetes, de kényelmetlen, veszélyes és időjárásfüggő: őrült. Engem csupán néhány éve csapott meg a motorozás szele, és azóta már egy Suzui Vstrom-om van. Elindultam a lejtőn...

RSS: iratkozz fel!

Közösségezz!!

Netvibes

Add to Netvibes

Utolsó kommentek

IT megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Próbadolog ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Tegnap majdnem megöltem egy motorost

2008.09.09. 09:30 RicsiDL

Bár jobb lenne úgy fogalmazni, majdnem megölette magát velem egy hülye.

 

 

A Budaörsi úton haladtam kocsival a középső sávban, a forgalmi helyzetnek (és nem mellesleg a kresz szabályoknak majdnem) megfelelő kb. 70-es tempóban.

Este 8 körül, forgalom semmi, kényelmesen és ütemesen haladhattak még az autók is.

 

Nagy nyugalmamban egyszer csak azt vettem észre, hogy balról egy csík, előttem egy motor, ami átvágódik a jobb oldali sávban, majd jobbról előz egy másik autót, vissza a középső sávba, balról előz egy másikat, majd jobbra be egy mellékutcába erős fékezéssel.

Leírni és végigolvasni szerintem hosszabb volt.

Azért ütöttem el majdnem, mert a hülye úgy került ki engem, hogy a hátsó kereke bőven egy méteren belül volt, amikor elém ért, amikor pedig balra mellettem volt, és éppen megkezdte az előzést a hülye, max. pár 10 centi lehetett a különbség.

 

Azt azért sikerült megállapítani, hogy valami világos színű Hayabusa volt, de persze mást nem.

 

Sokszor gondolkodtam már rajta, vajon miért utálják ennyire a motorosokat?

Vajon miért van az, hogy bármilyen közlekedési alternatívát említenek az autózás helyett, a tömegközlekedés, a gyaloglás és a biciklizés mellett soha nem merül fel a motor és a robogó.

Szerintem, többek között az ilyen hülyék miatt, akik nyélgázon cikáznak a sorok között. Akik 200-zal mennek az autó úton centikre másik motorosok és autósok mellett (ez egy másik sztori), akik esélyt sem hagynak arra, hogy észleljük őket. Pedig motoros vagyok, és nagyon igyekszem figyelni.

 

Egy ilyen közlekedési eszközt nem lehet tolerálni, egy ilyen eszköz nem alternatíva a közlekedési problémák megoldására.

Legalább is azok szemében akiknek nem a defenzíven vezető motorosokat veszik észre (mert azok legnagyobb "bűne" a sorok között araszolás) hanem nyilván azokat akik saját magukat és mások életét is gond nélkül veszélyeztetik. Velük azonosítják sokan a motorozást.

 

Ha ugyanis éppen balra szerettem volna odafigyelve, szabályosan sávot váltani, a tükörbe nézés-indexelés-kanyarodásnál simán nem láttam volna a mögülem kanyarodó motort, és úgy elcsaptuk volna egymást, ahogy csak kell.

Vagy ha a motoros kolléga egy kicsit elszámítja magát, és nem előz meg eléggé, esetleg megcsúszik előttem a helyenként még nedves aszfalton (ma ugye eső után voltunk), vagy olajfolton...

Ki lett volna a hibás? Franc se tudja.

Lehet, hogy túléltük volna mind a ketten, én jobb eséllyel a kocsiban, ő sokkal kevesebb eséllyel. Akárhogy is, könnyen lehet, hogy én lettem volna a hibás, mivel nem adtam meg az elsőbbséget.

 

De tegyük fel, úgy jön össze, hogy ütközünk, ő meghal, vagy lerokkan, és engem ártatlannak találnak.

Most azzal élhetnék tovább, hogy megöltem/megnyomorítottam egy embert.

Még akkor is ez a bűntudat lenne bennem, ha tisztázódnék, és tudnám, hogy esélyem sem lett volna tenni semmit.

Köszönöm szépen szaktárs! Jól hangzó lehetőség...

 

Örülök azért, hogy ezt az egészet feltételes módban tudom írni, és remélem, hogy a Hayabusás szervdonor is épségben hazaért.

Mondhatnám: remélem, hogy ma kicsit több ésszel és megfontoltsággal tud felülni a motorra, bár úgy sejtem ez hiú ábránd.

Pedig nem az a jó motoros, aki 300-ig húzza, vagy aki bátran cikázik a kocsik között, hanem az, aki egészségben megöregszik. Ilyen tempóval és közlekedési morállal pedig kevés rá az esély.

 

5 komment

Alternatív címlapra!Tetszett? Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: biztonság közlekedés baleset

A bejegyzés trackback címe:

https://benzinlo.blog.hu/api/trackback/id/tr81655060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xjr400 · http://xjr400.blog.hu/ 2008.09.09. 13:50:20

Hello!

Mar azon gondolkodtam,mi tortent,hogy nem irsz.Kar,hogy egy ilyen irassal kell visszaterned.
A multkor neztem egy motoros musort,ahol eppen street fighter-esekkel kesziettek interjut,es ott mondta egy 21(!!!) eves srac,hogy a motorozas azert megkovetel egy bizonyos foku intelligenciat es erett gondolkodasmodot.
azt hiszem ezzel csak az intelligens es erett gondolkodasu motorosok ertenek egyet. :-)
De lehet,hogy a donorjeloltnek nincs csaladja,akikre gondolhat,viszont ingerszegeny az elete,amit igy probal szinesebbe tenni.
Orulok,hogy nem koccantatok.

Xebulon 2008.09.12. 08:07:36

Tipikus autós hozzáállás.
Ülsz a páncélban és méterben méred a távolságokat. Motoron pedig centiméterben.
Az egyik eszköz balta, a másik egy preciziós fűrész.

Geyza75 2008.09.12. 23:07:08

Kedves Xebulon. Te vak vagy, vagy nem olvasod/értelmezed a magyar nyelvű mondatokat? Egy - figyelsz? - autóval is közlekedő MOTOROS írja ezt a blogot. A hozzáállása nem lehet tipikus autós, csak felelősséggel - ha ismered ezt a szót - próbál közlekedni. És rohadtul egyetértek vele, mert én is azt mondom: Nem az a jó motoros, aki gyorsabban megy, hanem aki mindig épségben hazaér... és lehetőleg mást sem sodort felelőtlenül veszélybe.
Ja és nyugodtan skatulyázz engem is az autósok közé, ha gondolod, mert évi közel 70 ezer km "kocsikázás" után akár az is lehetek. De azért 29 éve elkezdtem a motorozást is... Széles utat!

Jani 2008.09.16. 11:18:39

Gyors és erős kocsim és motorom van. 34 éve vezetek, rengeteg közlekedési szituáció adódott, igyekszem tolerálni a többi közlekedőt, feltétlen a defenzív közlekedés híve vagyok. Ha gyorsabb/erősebb kocsi/motor utolér, lehetőség szerint azonnal engedem, előzhet (és elvárom ugyanezt).
Vannak kifejezetten agresszív, állat motorosok, hát ezektől nagyon félek: ugyanis autóval nem lehet olyan gyorsan lereagálni, mint ahogy ők elvárnák. És valóban néha tényleg csak pár cm-en múlik.
Nem várható el az autóstól, hogy többet nézzen a tükrökbe, mint előre! Egy pillanat alatt utolér a hatalmas sebességkülönbség miatt!!! Ugyanis hiába van elsőbbsége, képtelenség megadni. Ja és rendszám nélkül!
Motoron ülve nagyon nagy meglepetést okoz, mikor a figyelmetlen (és rendszerint alulmotorizált) autós direkt kijön elém, fenntart, rámhúzza a kormányt, leszorít. A teherautó, kamion méginkább. De ugyanilyen félelmetesek, a nagyon gyors, erős kocsikkal (a rendszerint fiatal, tapasztalatlan) kifejezetten erőszakos, agresszív barmok.
Autósok és motorosok közt is vannak nagy kockázatot bevállaló, erőszakos őrültek. Szerintem az autósok között sokkal több a vagány, a gyakorlatlan, a béna, az ostoba, a részeg, az elalvó. Függetlenül attól, hogy arányaiban is sokkal több az autó.
Köszönhetően a rendőri ellenőrzés teljes hiányának, az esetleges büntetések kis mértékének, stb, stb.

Modzso 2008.09.25. 19:32:08

Sajnos minden közösségben a hülyék arány állandó, ha nő a közösség létszáma, nő a hülyék száma is...
Amúgy ezt most találtam:
turamotorosok.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=86:hasznos-tippek-a-biztonsagos-motorozashoz&catid=13:kultura&Itemid=39
süti beállítások módosítása