HTML

Benzinló

Vannak az embernek őrült dolgai. Valahol a motorozás is ilyen. Praktikus, kellemes, élvezetes, de kényelmetlen, veszélyes és időjárásfüggő: őrült. Engem csupán néhány éve csapott meg a motorozás szele, és azóta már egy Suzui Vstrom-om van. Elindultam a lejtőn...

RSS: iratkozz fel!

Közösségezz!!

Netvibes

Add to Netvibes

Utolsó kommentek

IT megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Próbadolog ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Jövő héten újra Sucsamota

2008.06.22. 14:03 RicsiDL

 

Tavaly, friss jogsival és pár hónapos (nagy)robogós tapasztalattal, majdhogynem véletlenül kerültünk ki a Suzuki nyílt napjára, a motoros-autós napra a Hungaroringre.

Gondoltam megnézek és kipróbálok pár motort, de hogy milyeneket, arra tippem sem volt. Hirtelen jutottunk ki, így fogalmam sem volt, hogy mit jelentenek az olyan betűvariációk, mint a DL, GSX, AN, SV, GSF, DR, VL...

Sebaj, bementem az első kereskedés-boxba ami szimpatikus volt, és regisztráltam magam. A kötelező felelősségvállalás aláírása után elém toltak egy listát, hogy akkor most válasszak, mit vezetnék!

A lista szó szerint lista volt, minden további információ nélkül, a szervezők jogos elképzelését tükrözte, vagyis azt, hogy aki idejön, tudja mit akar.

Nos én nem tudtam. :-)

Ráböktem a legkisebb köbcentit ígérő AN 400-ra, meg találomra választottam még egy 650-est.

Ez volt a DL.

Utána elmentünk a kiállító térbe, tudjam már, mit is vezetek majd, és kissé csalódottan konstatáltam, hogy beválasztottam egy Burgmant. Robogót nem akartam ugyanis, hiszen mindennap azzal járok.

Aztán utána rögtön meg is döbbentem, mikor megláttam a DL-t, ami .. hát finoman szólva sem kicsi.
Nesze nekem felelősségvállalás! :-)

Beöltöztem az akkor még kissé hiányos ruhatáramba: bakancs, farmer + térdvédő, motoros dzseki, és vártam, hogy sorra kerüljek.
Közben eltelt fél óra, beszélgettünk a többi várakozóval, a motoros cég embereivel, és lassan rám került a sor.

Épp felületem volna a motorra, amikor rám parancsoltak, hogy márpedig így nem mehetek fel a pályára, teljes ruha kell, menjek és béreljek.

Köszi, ezt eddig is mondhattad volna, de mit volt-mit tenni, mentem és béreltem. Igaz, bő két óra múlva jutottam csak vissza a ringre, mert a bérlés sem volt teljesen zökkenőmentes, közben pedig elkezdődött egy verseny.
De feljutottam végre a pályára, kis izgalommal telve felültem a motorra, és mire leszálltam, tudtam, hogy nekem ez kell.

Nem csak globálisan a nagymotorozás, hanem kifejezetten ez: egy DL kategóriájú nagymotor.

Mondhatjátok, hogy hirtelen döntés, de addigra, bár zömével csak robogóztam, jópár egyéb motort is próbáltam. Volt Aprilia Pegasó, Kawasaki R5. Volt valami Kawasaki chopper szerűség is, meg egy 400-as Suzuki.
Ettől függetlenül a Suzukis marketing meggyőzött: kipróbáltam és megtaláltam a nekemvalót.

Egyébként a Hungaroring egész félelmetes volt elsőre.
Meglepő volt élőbe tapasztalni azt a pályát, amit tévében már számtalan alkalommal láttam.

Furcsa volt, hogy ilyen nagy szinteltérések vannak, és néhány helyen (főleg a sikámnál) hihetetlenül szűknek tűnt.

Ami még megdöbbentő volt, az a rázókő. Akkor még nem tudtam, hogy így hívják, de most már azt is tudom, miért. Meglepő volt, hogy 5-6 cm-es szintkülönbség van a piros és a fehér kockák között.
Persze nem is mentem rájuk. :-)

A Hungaroring tehát furcsa, meglepő és kicsit félelmetes is volt, de jó és izgalmas is, még a Burgmannal is.

 

Az egész rendezvény egyébként nagyon jó volt, és nem csak én, hanem a nem motoros párom és barátaim is élvezték.
Több dolgot ki lehetett próbálni, és persze mindent ingyen. Jó, sört, meg perecet nem adtak ingyen, de az autós vezetéstechnikai pálya, a quadozás, a gokartozás, az eredeti túra a Suzuki terepjárókkal, mind-mind kipróbálható volt, ha volt elég türelmed hozzá.Hiszen nem kicsi sor volt, de megérte az élmény.

Igaz, hogy szénné égtünk a napon, de kijártuk a quad iskolát, végigmentünk azon a 4-5 szinten, ami ahhoz kellett, hogy elmehessünk egy erdei túrára.
A túravezetők ugyan hülyék voltak, de maga a túra és a quadozás az erdőben nagyon király.
Mindenki próbálja ki, akinek lehetősége van rá!

Nem tudom egyébként, hogy jövő vasárnap, kimegyünk-e, de ha úgy jön ki, hogy igen, akkor a jövő hetem nagyon Hungaroringes lesz, ugyanis kedden megyek az Erste motoros akadémia első szintjére.

Megtanítanak fékezni, aztán egyszer egy másik alkalommal kanyarodni is.
Azt gondolom, mindegyik rám fér. :-)

Egyébként a Sucsamotát mindenkinek ajánlom. Annak is, aki motorokat akar kipróbálni, és annak is, aki egyéb élményre, például gokartozásra, vagy quadozásra is vágyik.

Jó szórakozást és biztonságos hazaérést minden résztvevőnek!

 

Szólj hozzá!

Alternatív címlapra!Tetszett? Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: teszt ajánló motor hungaroring suzuki quad nyíltnap

A bejegyzés trackback címe:

https://benzinlo.blog.hu/api/trackback/id/tr82533571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása