HTML

Benzinló

Vannak az embernek őrült dolgai. Valahol a motorozás is ilyen. Praktikus, kellemes, élvezetes, de kényelmetlen, veszélyes és időjárásfüggő: őrült. Engem csupán néhány éve csapott meg a motorozás szele, és azóta már egy Suzui Vstrom-om van. Elindultam a lejtőn...

RSS: iratkozz fel!

Közösségezz!!

Netvibes

Add to Netvibes

Utolsó kommentek

IT megoldások ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Próbadolog ajánló

Nincs megjeleníthető elem

Motoros akadémia: 35 fok árnyékban, szauna motors ruhában

2008.06.27. 07:56 RicsiDL

Így néz ki a gumi, ha nem az ideális íven mész a Hungaroringen. :-)

Kedd, Hungaroring Motors akadémia első szint.

Körülbelül 15-en voltunk, zömében az Erste Leasing finanszírozásában, ajándékként a hitelünk mellé, és ennek köszönhetően leginkább saját motorkon próbáltuk elsajátítani a fékezés tudományát.

Az egész egy elméleti oktatással kezdődött, amin igazából sok új - számomra - nem hangzott el.
Ez pertsze nem annak köszönhető, hogy milyen vérprofi és tapasztalt motoros vagyok, hanem annak, hogy egy barátom kb. két hónapja pont ugyanezen a képzésen esett túl, és gyakorlatilag töviről hegyire elmesélt mindent.
Elmesélte azt is persze, hogy mi vár ránk a pályán, de ahhoz már nyilván kellett a személyes élmény.

Fékezés a motoron.
Látszólag egyszerű dolgok: kuplung gáz és fékkar kezelés, megfelelő időzítéssel megfelelő erőséggel. Könnyűnek hangzik, de nem ment túl egyszerűen, mert nem egyszerű túllépni a szokásokon és a rossz beidegződéseken. Meg kell tanulni ezt is, és hát igen, gyakorolni kell.

A csapat a tréningen.


A tanulás folyamatán egyébként nem segített az sem, hogy a 35 fok meleg és a tűző nap ellenére nyakig beöltözve motoros ruhába, protektorba és bukóban gyakoroltunk. Természetesen. Aki motorozik az élvezettel együtt a kellemetlenségeket is szokja! :-)
Laza 3 órát töltöttünk a napon, így olyan volt az egész, mintha szaunában tanultunk volna.

A végén komoly fizikai feladat volt lehámozni magunkról a ruhát, és talpon maradni az előtörő "illat" ellenére. :-)

A nap csúcspontja természetesen nem a bólyák között fékezgetés, meg a félig hűtött tanteremben eltöltött pihegés volt, hanem az a pár kör a ringen.
Mentünk kb 45 kört, némileg felkészítve (a tavalyi szintemhez képest persze jelentős előnnyel) az oktató mögött motorozva.
Robi (az egyik oktató) a pályán folyamatosan mutatta a kigyorsítási pontokat, a lassítási pontokat, hova kell nézni, meddig kell beereszteni a kanyarba gépet...
Nem egyszerű, de annál élvezetesebb volt. :-)
Gyorsan nem mentünk, bár a kanyarok között mindig igyekeztem utolérni az előttem levőket. A kanyarokban mindig lemaradtam annak ellenére, hogy igyekeztem tartani azt a 70-80 körüli tempót. A 4-5 méteres, motorok közötti elvárt távolság teljesen irreálisnak tűnt nekem, ezért kellett az egyenesekben tiplizni.

A ring után persze senkit nem zavart a meleg, a kicsiny csapat nehezen vette le a bukókat, mert a vigyor mindenkinek szétnyomta az arcát.

Oktatás közben. Csabi magyaráz, én meg próbálom követni. :-)

Az oktató srácok hozzáállása egyébként példaértékű volt.
Türelmesen, több odalról megközelítve magyarázták, mit hogyan, mit hogyan máshogy.
Nem kíméltek minket, újra visszaküldtek, a bólyák közé, és gyakoroltatták a feladatokat.
A hozzáállásukban az is tetszett, hogy reálisan kezelték a motorozást.
Nem bíztattak arra, hogy menjünk, és mindenhol toljuk amit a gép bír, és a KRESZ sokszor értelmetlen betartását sem erőltették álszent módon.
Korrekt és szimpatikus hozzáállásuk volt, inkább azt javasolva, hogy akinek kedves az élete, inkább ésszel viselkedjen az úton, és ha teheti, a pályanapokon próbálgassa a motorja és saját határait.

Magát a tematikát és sokkal szakmaibb véleményeket sokan leírtak már, ezért ezt nem ismétlem, viszont nem tudom megkerülni azt a témát, hogy megéri-e egy ilyen tanfolyam.

Motorok. Szép sor. :-)

 

Mivel nekem "ingyen" volt (hiszen a hitel mellé kaptam az Erste Leasingtől "ajándékba"), így nem kérdés: nekem megérte.
Kérdés mi lenne a helyzet, ha ki kellett volna fizetni? Vajon elmentem volna-e?
Fájó mondani, de őszintén szólva valószínűleg nem.
Nem azért mert nem érné meg, hiszen ha belegondol az ember, egy ilyen 60.000 forint körüli tanfolyammal (és az azt követő szorgalmas gyakorlással !) motort, alkatrészeket, és ami fontosabb, életeket lehet menteni.
Ezért a pénzért néhány kiegészítőt, komolyabb kabátot, közepes bukót kap az ember. Tehát nyilván megéri.
De ismerve magam, ha el is mentem volna tanfolyamra, valószínűleg a Mobit-ot, vagy a Honda Safty-t választottam volna (illetve a Mobitot valószínűleg még fogom is).
Nem azért mert olcsóbb, hanem mert azt közelebb érzem magamhoz.
Pedig nem is tudom igazán, a másik tréningeken mennyi szól a a fékezésről, ami baromi fontos mindenkinek.
Egyébként azt hiszem ezt és a hasonló vezetéstechnikai tréningeket a motoros jogsihoz kéne követleni, sőt az lenne az igazi, ha ezt és a hasonló tanfolyamokat pár évente meg kéne ismételni.

Egy kis meglepetés: Rendőr Audi TT.
Aznap láttunk belőle egy fehéret is.

Aki gondolkodik a tanfolyamon, mindenképpen javaslom. Ezt, vagy egy másik tréninget, mindenképpen ajánlatos elvégezni, akár többször is rendszeresen. Nem hiszem, hogy nem éri meg párévente rákölteni ennyi pénzt a motorozásra.

Persze az Erste Leasing számára a marketing értéke sem rossz a dolognak. Ha valaki hitelre veszi a motort, és lehetősége van választani finanszírozó cégek között, és ha (de sok ha :-) ) közel azonosak a feltételek, csak ezért a tanfolyamért is megéri választani az Erstét.
Még talán akkor is, ha csak pont ennek a tanfolyamnak az áráért több az Erste Leasinges hitel.
Hiszen nagyon sokan úgy sem mennek el egy ilyen tanfolyamra ha maguknak kell szervezni és kifizetni. Még akkor sem, ha egyébként tényleg tervezik. Ahogy ismerem magam, én is ilyen vagyok. :-)
Nyilván az Erste Leasingnek amúgy is megéri vigyázni a motorokra is meg a hitelezettekre is... ;-)

Elcsigázva, két gyakorlat között. Bár nem látszik, de a ruha alatt szauna van. :-)

Örülök tehát, hogy ott voltam, haza fele, amikor a körülmények engedték, próbálgattam is finoman a tanultakat. :-)

Örülök neki, és ez abszulút meggyőzött, hogy amikor csak tehetem menjek el ilyen vezetéstechnikai képzésekre.
Persze most könnyen beszélek, mert a hitelemhez jár a második szint is (illetve választhattam még pályanapot is, de inkább a vezetéstechnikánál maradok), így idén még lesz egy tréning.
De jövőre biztos lesz Mobit, vagy Honda Safety, mert ezek kellenek.

(A képeket köszönöm Gábornak és a Motoros akadémiának.)

Egyébként úgy tűnik, ez a motors vezetéstechnikai tréningek hete.
Winkler írt a totalbikeon a Yamaha hasonló kezdeményezéséről, az Onroad.hu-n pedig a következő videót találtam.
Japánba a tréningek oktatói így tolják, édemes végignézni. :-)

 

 

3 komment

Alternatív címlapra!Tetszett? Iratkozz fel a Feedre!

Címkék: oktatás ajánló motor hungaroring tréning vezetéstechnikai

A bejegyzés trackback címe:

https://benzinlo.blog.hu/api/trackback/id/tr5541375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xjr400 · http://xjr400.blog.hu/ 2008.06.27. 16:47:31

En is szivesn lenyomnek egy ilyen treninget.
Gondolom a pancelban meg krosszos poloban kellemesebb lett volna az egesz... :-)

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.06.27. 18:56:54

A dzseki alatt volt rajtam páncél, de a ringre nem akartam fölvenni csak a krosszos polót, mert úgy biztos nem engedtek volna föl a pályára. :-)

xjr400 · http://xjr400.blog.hu/ 2008.06.29. 12:22:55

Akkor meg mindig jobban jartal volna,az en jol-szellozos mesh kabatomban... ;-)
Azert igy is jo elmeny lehetett.
süti beállítások módosítása